مرتضی مطهری

این وبلاگ با هدف شناخت اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری و آثار ایشان ساخته شده است .

مرتضی مطهری

این وبلاگ با هدف شناخت اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری و آثار ایشان ساخته شده است .

مرتضی مطهری

روز معلم یادآور خاطره شخصیتی است که برای دیروز و امروز و فردای کشور معلمی بزرگ و الگویی شایسته در علم و تقوا بود. او متفکری دین‌شناس، مؤمن، بااخلاص و پُرکار بود که پیوند حوزه و دانشگاه را در عمل برقرار نمود. او بازویی فکری و یاوری انقلابی برای ولی فقیه زمان خود در شرایط حساس انقلاب و اسوه پایداری، بصیرت، و مبارزه با التقاط و مکاتب انحرافی بود. استاد شهید مرتضی مطهری همه این ویژگی‌ها را در مجموعه اندیشه‌های، به تعبیر امام راحل ره، برخاسته از طهارت روح و قوت ایمان و بی‌استثناء خوب، متبلور ساخت و محور همگرایی اندیشمندان گردید.

تبلیغ عطر

شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۲ ق.ظ

بیرون پاساژ ایستاده است . موهای مش زده را از روسری کوچکی که به سر انداخته ، بیرون ریخته است . ناخن‌های دست ، رژ لب و سایه چشمی که زده ، همه به رنگ مانتوی او یعنی ، خردلی اند .

از قیافه او  تابلویی شکل گرفته است  که هر کس وارد پاساژ می‌شود  و یا از پاساژ خارج می‌گردد باید اول نگاهی  به سر تا پای او بیندازد و یا حتی دقایقی به بهانه‌ی برش‌های نازک مقوایی که از قبل در عطر خیسانده شده است  و او آنها را به عنوان تبلیغ به مشتریان می‌دهد ، کمی هم با او گپ بزند و در آخر هم خنده ای بین آنها رد و بدل شود .   
    
                                                     تبلیغ . نوشته : احمد یوسفی
 
خانم و آقایی با بچه اشان وارد پاساژ می‌شوند . او بریده‌ی عطری مقوا را به طرف آقا می‌گیرد . مرد نگاهی به او می‌اندازد ، ابروهایش را در هم می‌کشد و بدون آنکه نمونه تبلیغی را از دست دختر بگیرد بی اعتنا دست دخترش را می‌کشد و عبور می‌کنند .
جوانی که از قبل دختر را زیر نظر دارد به او نزدیک می‌شود .جوان بی مهابا به چهره‌ی دختر چشم می‌دوزد .
دختر بریده کاغذ عطری را به پسر می‌دهد و پسر در حالیکه با دست مقوا را می‌گیرد همچنان محو تماشای صورت دختر است . 
چون با آنان فاصله دارم صحبت‌های پسر را نمی‌شنوم فقط عکس العمل دختر را می‌توانم ببینم که او پس از حرفهای پسر لبخند  می زند من به بیرون کیوسک می‌آیم و مجلات و روزنامه هایی را که مشتریان به هم ریخته اند ، مرتب می‌کنم . مطلب  زیبایی  در صفحه اول روزنامه جمهوری اسلامی از شهید مطهری که امروز سالگرد شهادت اوست نظرم را جلب می‌کند .

شرافت زن اقتضا می‌کند هنگامی که از خانه بیرون می‌رود متین و سنگین و باوقار باشد ، در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک و تهییج شود به کار نبرد ، زباندار لباس نپوشد ، زباندار راه نرود ، زباندار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد.

سری تکان می‌دهم و دوباره نگاهم به همان پسر و دختر می‌افتد . پسر کارتی از جیبش بیرون می‌آورد و به دختر می‌دهد و لبخندهای هر دو آنها چاشنی جدا شدن پسر می‌شود .

نوشته : احمد یوسفی 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۲
shahr121

نظرات  (۱)

خیلی زیبا بود آفرین 
پاسخ:
ممنونم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی